Rozliczenia ze zleceniobiorcą – po jakim czasie zwrócić zleceniobiorcy nadpłacone za niego składki

Dodano: 28 września 2020
Pytanie:

Na podstawie umowy zlecenia zatrudniamy zleceniobiorców. Z reguły zgłaszamy ich do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. Zdarza się, że po pewnym czasie ZUS informuje nas, że dany zleceniobiorca podlega tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu. Na tej podstawie składamy korektę dokumentów rozliczeniowych. Po jakim czasie powinniśmy zwrócić zleceniobiorcy składki finansowane z jego środków? Czy kwestia rozliczeń między płatnikiem a zleceniobiorcą jest przedmiotem kontroli ZUS i PIP? Czy możemy zostać ukarani za to, że takie zwroty robimy z opóźnieniem?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Chcesz zapoznać się z całym materiałem?

Testuj portal i magazyn "Serwis Płatnika ZUS" przez 14 dni ZA DARMO!

  • AKTUALNE INFORMACJE
  • INDYWIDUALNE KONSULTACJE
  • MATERIAŁY I NARZĘDZIA DO POBRANIA
  • MAGAZYN DOSTĘPNY ONLINE
Sprawdź ofertę »

Zaloguj się, jeśli masz już konto:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
dostęp testowy

Nr 231 Kwiecień 2024 r.

Nr 231 Kwiecień 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej