Zasady wypłaty wynagrodzeń pracowników – zarówno składników podstawowych, jak i dodatkowych – pracodawca powinien ustalać w regulaminie wynagradzania. Kwestii wynikających z przepisów (np. obowiązkowe odprawy, dodatki za nadgodziny) nie trzeba wpisywać do regulaminu. Jednak dla porządku warto to zrobić. Jak ukształtować zapisy regulaminu wynagradzania tak, aby niczego ważnego nie pominąć, ale zarazem tak, aby były one przydatne dla pracodawcy? Sprawdź wskazówki oraz skorzystaj z gotowych wzorów zapisów regulaminowych.
Co prawda przepisy ubezpieczeniowe w zakresie ustalania podstawy zasiłkowej nie uległy zmianie od wielu lat, ale przepisy płacowe obowiązujące u pracodawcy ulegają ciągłym zmianom. Te dotyczące kwestii przyznawania i wypłaty określonych premii, dodatków, nagród oraz wielu innych składników wynagrodzenia często nie zawierają odniesienia do ich przyznawania i wypłaty za okresy, w których pracownik jest niezdolny do pracy wskutek choroby, przerwy w zatrudnieniu spowodowanej urodzeniem dziecka lub sprawowaniem opieki nad dzieckiem czy innym członkiem rodziny. Należy także dodać, że często takich uregulowań u pracodawcy po prostu brak.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.