Rozliczanie składek za zleceniobiorcę po zmianie rodzajów ubezpieczeń w praktyce
Korzystanie przez pracodawców przy prowadzonej działalności gospodarczej z umów zlecenia wiąże się z koniecznością zgodnego z przepisami rozliczania tych umów w zakresie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. To zadanie znacznie komplikują sytuacje, w których ulega zmianie status ubezpieczeniowy zleceniobiorcy i wskutek tego dochodzi do zmiany rodzajów ubezpieczeń, którymi podlega on z tytułu zawartej umowy (umów) zlecenia. Dlatego warto zapoznać się z artykułem, w którym znajdziemy wyjaśnienia dotyczące m.in. tego, jak obliczyć podstawę wymiaru składek po zmianie tytułu ubezpieczenia oraz w jaki sposób zweryfikować status ubezpieczeniowy zleceniobiorcy?
Chcesz zapoznać się z całym materiałem?
Testuj portal i magazyn "Serwis Płatnika ZUS" przez 14 dni ZA DARMO!
- AKTUALNE INFORMACJE
- INDYWIDUALNE KONSULTACJE
- MATERIAŁY I NARZĘDZIA DO POBRANIA
- MAGAZYN DOSTĘPNY ONLINE
Zaloguj się, jeśli masz już konto:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nr 231 Kwiecień 2024 r.
Kategorie
Sytuacja #FUS jest stabilna. Poziom pokrycia bieżących wydatków wpływami ze składek i ich pochodnych w 2⃣0⃣2⃣3⃣ roku osiągnął 83,6 proc.
— ZUS (@zus_pl) April 16, 2024
Więcej #daneZUS w przygotowanym przez #ZUS Podsumowaniu sytuacji finansowej #FUS w 2023 rokuhttps://t.co/xbA6A38ino pic.twitter.com/xmVXVHR8ae