Śmierć pracownika – jak uwzględnić składki w raporcie ZUS RCA

Dodano: 23 marca 2021
Pytanie:

Jak mam uwzględnić w raporcie RCA składki za zmarłego pracownika? Pracownik pracował od stycznia do listopada 2020 roku. Od 1 do 6 listopada przebywał na zwolnieniu lekarskim (płacone przez pracodawcę). 6 listopada zmarł. Ponieważ wypłaciłam po zmarłym po połowie żonie zmarłego oraz dziecku (18 lat i osoba ucząca się) odprawę pośmiertną, ekwiwalent urlopowy oraz wynagrodzenie za chorobę ze środków pracodawcy, zmarły za miesiąc ma zerową listę płac. Musiałam jeszcze utworzyć dodatkowe listy płac dla członków rodziny za wypłacone składniki wynagrodzenia (nieoskładkowane oraz od odprawy pośmiertnej nie ma podatku dochodowego). Zamierzam przekazać raport RCA zerowy, natomiast w RSA podać okres, od kiedy do kiedy trwała choroba z kodem 331 i kwotą 0. W przypadku członków rodziny zmarłego nie uwzględniam ich w raportach RCA, nie są naszymi pracownikami. Przygotowuję dla nich PIT-11 za listopad 2020 roku z podatkiem należnym za ekwiwalent i chorobę. W PIT-11 za zmarłego tworzę go od stycznia do października 2020 roku, bez listopada. Czy właściwie postąpię pod względem ZUS i rozliczenia z członkami rodziny? Gdzie mam uwzględnić w PIT-4R pobrane zaliczki na podatek dochodowy od członków rodziny zmarłego?

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Chcesz zapoznać się z całym materiałem?

Testuj portal i magazyn "Serwis Płatnika ZUS" przez 14 dni ZA DARMO!

  • AKTUALNE INFORMACJE
  • INDYWIDUALNE KONSULTACJE
  • MATERIAŁY I NARZĘDZIA DO POBRANIA
  • MAGAZYN DOSTĘPNY ONLINE
Sprawdź ofertę »

Zaloguj się, jeśli masz już konto:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
dostęp testowy

Nr 231 Kwiecień 2024 r.

Nr 231 Kwiecień 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej