Zaległy ekwiwalent za niewykorzystany urlop dla pracownicy zatrudnionej po miesięcznej przerwie – czy jest oskładkowany i opodatkowany

Andrzej Radzisław

Autor: Andrzej Radzisław

Dodano: 29 lutego 2024
Pytanie:

24 lutego zakończyła u nas pracę pracownica, która przeszła na emeryturę. Wypłaciliśmy jej ekwiwalent za niewykorzystany urlop – niestety omyłkowo nie w całości (pozostało do wypłaty jeszcze 6 godzin). Przez marzec pracownica nie pracowała w naszej spółce. Ponownie zatrudniliśmy ją 1 kwietnia. Muszę wypłacić ten zaległy ekwiwalent do 11 kwietnia. Jak powinnam to zrobić? Z jakim kodem? Wypłata w firmie jest do 10. następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, czyli z przesunięciem. Zarejestrowałam już pracownicę w ZUS z kodem 01 10 10. Nie mogę tego zrobić z wypłatą za marzec płatną do 10. kwietnia, bo nie pokazuje mi się w systemie (nie pozostawała w marcu w zatrudnieniu). Czy ten ekwiwalent w wysokości 94,14 zł brutto jest oskładkowany, opodatkowany i czy naliczamy koszty uzyskania przychodu i ulgę?

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Chcesz zapoznać się z całym materiałem?

Testuj portal i magazyn "Serwis Płatnika ZUS" przez 14 dni ZA DARMO!

  • AKTUALNE INFORMACJE
  • INDYWIDUALNE KONSULTACJE
  • MATERIAŁY I NARZĘDZIA DO POBRANIA
  • MAGAZYN DOSTĘPNY ONLINE
Sprawdź ofertę »

Zaloguj się, jeśli masz już konto:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Andrzej Radzisław

Autor: Andrzej Radzisław

Radca prawny, specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych
dostęp testowy

Nr 231 Kwiecień 2024 r.

Nr 231 Kwiecień 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej