Rozliczanie składek za zleceniobiorcę po zmianie rodzajów ubezpieczeń w praktyce

Korzystanie przez pracodawców przy prowadzonej działalności gospodarczej z umów zlecenia wiąże się z koniecznością zgodnego z przepisami rozliczania tych umów w zakresie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. To zadanie znacznie komplikują sytuacje, w których ulega zmianie status ubezpieczeniowy zleceniobiorcy i wskutek tego dochodzi do zmiany rodzajów ubezpieczeń, którymi podlega on z tytułu zawartej umowy (umów) zlecenia. Dlatego warto zapoznać się z artykułem, w którym znajdziemy wyjaśnienia dotyczące m.in. tego, jak obliczyć podstawę wymiaru składek po zmianie tytułu ubezpieczenia oraz w jaki sposób zweryfikować status ubezpieczeniowy zleceniobiorcy?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Serwis płatnika ZUS
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Serwis płatnika ZUS

ZOBACZ OFERTĘ