ZUS zakwestionował umowy o dzieło – jak poradzić sobie z błędem krytycznym przy korekcie dokumentów
Pytanie:
W związku z zakwestionowaniem w czasie kontroli dla jednej z osób umów o dzieło na rzecz umów zlecenia muszę przygotować korektę dokumentów rozliczeniowych za kilka miesięcy 2017 r. Wysłałam już za tę osobę pierwszy dokument ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 04 11 0 0. Będą jeszcze kolejne, ponieważ praca była wykonywana z przerwami (pierwsza umowa od 01.02.2017 r. do 31.03.2017 r.; druga od 01.05.2017 r. do 31.05.2017 r.; trzecia od 01.07.2017 r. do 31.08.2017 r.; czwarta od 01.10.2017 r. do 30.11.2017 r.). Przygotowałam też już część korekt ZUS DRA i raportów ZUS RCA. Nie wysłałam ich jednak, ponieważ chcę wysłać je wszystkie razem. Teraz zrobiłam dokumenty za październik 2019 r. i pojawił się błąd krytyczny informujący o braku raportu za ubezpieczonego, za którego muszę zrobić korekty za 2017 r. Osoba ta nie pracuje już u nas, ponieważ wykonywała tylko prace w 2017 r. Co mam zrobić, aby wysłać bieżące dokumenty rozliczeniowe? Błąd krytyczny uniemożliwia mi to.